12 januari 2010

Blir så inspirerad av andra...

... så lillan fick sig en egen omlotthoodie.
Sydd i "brun" velour från SoS men jag tycker den går mer mot grått (hon har bruna mjukisar på), kantad med rosa vikresår (ny favorit) och luvan är fodrad med något rosa tunnare jersey.



Bodyn är ihopknåpad efter en liknande jag sett! Tyckte lösningen i halsen var så klockren för tösen, inget som blir urringat efter fem minuter och ingen knapp pappa glömmer knäppa ;-)
Grenlösningen var ett önskemål från pappa också, men jag kan bara hålla med om att det är lättare att knäppa där än att leta knappar mellan ett par viftande ben. Även denna med vikresår!

8 kommentarer:

Krimskrams sa...

Vilken snygg och smart knäppning på bodyn! Det måste jag prova på en tröja till min lille :-)

Y sa...

så fint det blev med vikresår på småplagg! gillade verkligen ditt syrum

Jonglören sa...

Den knäppningen ska jag också prova. Avskyr verkligen när kuvertöppningarna blivit så uttöjda att bodyn till sist sitter nere över axlarna. Och knäppningen i grenen var också praktisk. Kan man kanske använda plagget längre då?!?

Made by Inferno sa...

Om man lägger grenflärpen under tröjdelen så kan man ju göra den längre och med en rad knappar till, alltså en inbyggd "bodyförlängare" och med extra långa muddar som kan vikas upp blir det lätt en body som växer ett par strl med barnet... De växer ju mer på längden än bredden de små liven ;-)

Jonglören sa...

Undrar också över var du hittat mönstret till den bruna omlotthoodisen?

Made by Inferno sa...

Tog mönstret för omlotttröjan (modell 6) i ottobre 6/2007 och luvan från modell 7 i samma tidning, fast jag borde ha gjort nederdelen på luvan lite kortare för nu går den ganska långt ner på omlottviket, värt att tänka på...

Jonglören sa...

Hej.
Jag tänkte göra ett inlägg i min blogg om kläder som jag önskar att jag hinner sy till mina barn till deras "sommar- alt höst-kollektion" och jag undrar om jag får använda bilden av din dotter iklädd den bruna omlott-hoodisen i detta inlägg? Givetvis länkar jag till din blogg.
/Therese

Made by Inferno sa...

Varsågod att länka, bara kul om fler hittar hit och kikar runt;-)