25 januari 2010

Prickig klänning

Var ju på Skroten i Kinna nyligen och blev helt överväldigad av all velour,
men fick iaf med mig detta prickiga till tjejerna! L önskade sig en klänning av det ganska omgående så jag passade på att prova ett mönster från min nya bok, meedom (form 1,5).
Ihopsydd med OL och så provade på rullfållen med blandat resultat.
Halsmudden är gjord som denna.
Är tösen nöjd så är jag nöjd, men liiite vid för min smak dock!
Maken hittade ett gratisprogram åt mig så jag också kan få till snygga bilder!

7 kommentarer:

FridoLi sa...

Jättefin klänning! Jag tycker också att Meedoms mönster är lite breda. man får gå ner i storlek och förlänga hela tiden. Lite bökigt.

Vad var det för bra gratisprogram du har använt dig av? Det skulle jag också behöva!! :-)

Made by Inferno sa...

Gimp 2 står det på skrivbordsikonen, men jag kan fråga maken om du inte hittar det på google... som photoshop fast gratis!

Roblin sa...

Fin tunika, så härligt att ha nära till Skroten, det verkar vara ett bra ställe :D

Men du, jag använder GIMP med men får inte till det med markeringarna ändå.
Vilket verktyg använder du?

Made by Inferno sa...

Först tog jag lasson på en bild men det tog evigheter så jag testade saxen och den fungerade mycket bättre, kopierade bilden och klistrade bara in det urklippta. Finns säkert ett gäng andra sätt som både är bättre och lättare men som sagt, har bara testat ett par gånger och haft programmet ett par dagar ännu;-)

{K * Design} sa...

Den blev ju superfin! Kul att du hade nytta av min guid, då har jag inte gjort den i onödan! ;-)

Jenny sa...

Fin!

Made by Inferno sa...

[K*Design]: Älskar när jag hittar guider på nätet för en bild säger mer än tusen ord! Tyvärr är jag dålig på att minnas vart jag sett saker eftersom jag oftast vill prova själv långt efter jag sett det...
Tack för tipset och hjälpen!