06 maj 2011

Tripp trapp trull i ny kostym

Har en originaldyna till lillans stol som när hon kliver upp och ner från stolen kavar den på ryggstödet tills den sitter som en korv på ena sidan, plus att den är i ljusrandigt bomullstyg som suger åt sig allt som spills och alla fläckar syns och lite sölande och kladdande är det fortfarande.
Har funderat på att sy en ny och länge tänkt köpa mönstret jag sett hos stoff & stil men inte kommit till skott, men sist när jag tvättat den märkte jag att originaldynan börjat sjunga på sista versen kände jag att det var dags för att ta tag i det projektet. Och här är resultatet!

Ritade av sittdelen och kikade hur originalet var sydd, ryggdelen gjorde jag helt efter eget huvud eftersom jag inte behöver funktionen att fästa den i bygeln som originalet har, vaxad duk från Hemtex om jag inte minns fel.

Inga kommentarer: