30 maj 2011

Avslutning på förskolan

L går sina två sista dagar på förskolan denna veckan och kommer i höst börja i "nollan", stora tjejen alltså! Har funderat länge och väl om jag ska ge alla fröknar en varsin avslutningspresent men inte kommit på något att sy eller köpa, tills jag en kväll kom på att sy något som hela avdelningen kunde ha glädje av och på så sätt även minnas min lilla tös.
Vimplar med avdelningens namn på, blev två eftersom de har två ingångar!

Fick inte broderimaskinen att vara medgörlig med bokstäverna så plan B fick det bli, tryckta bokstäver med textilfärg. Problemet var att jag inte hade vare sig bokstäver eller röd färg, så jag frågade på förskolan om en klick färg fanns kvar sen de tryckt på kläder nyligen och bokstäverna fick jag låna hem ett par dagar och vips var den frågan löst! Kom sedan på att jag inte hade något passande kanband, men det löste Bibbi´s textil på ett dygn! Bibbi är guld värd!!
Ser ni vad avdelningen heter?


2 kommentarer:

TurboNeedle sa...

Röda rosen? (kan inte klicka på bilden så att den blir större). Jättefina!

Made by Inferno sa...

;-) Stämmer!
Brukar vara klickbara, vet inte varför det inte blev det denna gång.
De blev iaf jätteglada på förskolan!