29 juli 2009

Har helt snöat in på tygblöjor nu när det visat sig att lilltösen inte verkar tåla engångsblöjor. Har gått igenom ganska många möster jag hittat på nätet och några har jag sytt upp på prov för att testa modell och storlek. Har provat att sy i både nya material och återvunna saker såsom handdukar, flanellkläder mm.


Först ut är en pocketblöja med sidknäppning i storlek newborn. Bomulls-PUL med fleece mot kroppen.

Sen har vi en blandning av olika mönster, pocketblöja med kardborrestängning och knappar för storlekjustering, alltså onesize-blöja. Gussets (vet inte något svenskt ord för dem) i benöppningarna, FOE (fold over elastic) runt hela blöjan. Hade varit toppen om inte bomulls-PUL är så stelt för den blev lite väl bred i grenen för en liten bebis. Fuskmocca mot kroppen.


Även denna är en pocket med FOE i bomulls-PUL med fuskmocca mot kroppen i strl S/M. Föredrar att sätta i knappar med KAM-pressen (älskar) men storleksjusteringen blir mer perfekt med kardborrestängning. Kardborren slits mer i tvätt än knapparna också, ja det finns plus och minus med bägge sorterna som ni märker.



7 kommentarer:

bessemess sa...

å, hur söta blöjor som helst!
verkligen jätefina..

Sandra sa...

Vad lyxigt att ha sådana här "under" =)

Snajgel sa...

åhh vilka fina tyger, var hitta du dom? och vad duktig du är..

Måste säga att sen jag fick min KAM så har jag också blivit kär i den, allt man kan göra med den, igår hade jag den till gardin sömnad =)

Hälsn, satu

Made by Inferno sa...

De fina PUL-tygerna hittar jag hos babyheaven...

Pyssellycka sa...

Fina blöjor!

Terese Bergman sa...

Skulle man kunna få mönstret på dom dära söta blöjrona??
Tezlan@hotmail.com

Made by Inferno sa...

Alla mönster till blöjorna finns gratis på internet, maila gärna så kan jag ge adresserna om ni vill!
Någon är ett hopkok av flera olika.