19 augusti 2008

Omgjorda jeans och tröja till grabben

Klart man vill vara fin första dagen på skola och dagis efter sommaren. Milliam fick en enkel långärmad t-shirt men till Linnéa slaktade jag ett par avlagda jeans och satte mudd i både midja och benslut, bakfickorna bytte jag ut mot lite tjejjigare variant, bägge blev väldigt omtyckta!






Nu blev ju såklart bilderna jättemörka men ska ta några "in action" bilder imorgon också!

Tröjan:

Mönster: ottobre "bästa tröjorna" mönster i strl 122

Tyg: MG-tyger och mudd från Stoff och stil

Byxorna:

Mönster: egenknåpat men sneglat på kajsa-lin bland andra.

Tyg: Jeansen är storebrors urvuxna, bakfickorna är minst 7 år gammalt så jag minns inte vart jag fått det, mudden kommer från SoS.

Det var väldigt roligt och lätt att göra om jeansen så fröken vällingmage får plats bekvämt i dem, det kommer det bli fler av. Har en hel hög med byxor att slakta och Linnéa har redan sett ut några tyger hon vill ha på dem, ska bara lappa lite hål på knäna först sen är det bara att köra!

4 kommentarer:

elska sa...

Åh vad snygga jeansen blev!
Och tröjan med. =)

Anonym sa...

De blev jättetuffa! Skall ge mig på lite "stumbyxprojekt" *skratt* (vilket ord) framöver eftersom killarna bara har mjuka byxor i garderoben just nu och det behövs lite stadigare och rejälare byxor under hösten tycker jag.

Anna-Snoddas sa...

Hejsan! Jag har lagt till dig på min blogglista, hoppas att det är okej?!

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Gillade verkligen jeansen, supersnygga:)
Såg att du lämnat en kommentar på mina dregglisar och undrade över mönstret. Visst kan jag dela med mig. Maila mig på lindbergsyblogg@hotmail.com